VITEKRIST
Tuesday, August 12, 2008
Kyrkan och Sverigedemokraterna
Om de etablerade partierna verkligen vill göra allvar av att bemöta Sverigedemokraterna så är det hög tid att sätta igång. När jag läser Sverigedemokraternas partiprogram så kan jag inte annat än hålla med dem på många punkter. Islamiseringen av Sverige är inget jag vill medverka till. Dock är jag personligen för en ökad invandring.

Så var är motargumenten mot Sverigedemokraternas politik? Väntar jag förgäves? Under tiden vinner Sverigedemokraterna massor av väljare. De är de enda som framstår så ärliga och öppna med sina avsikter. Politikerföraktet vinner de på. Främlingsfientlighet likaså. Så var är de etablerades argument? Jag väntar.

Relaterat
Dagen: SD tar kyrkvägen in
Kyrkopolitiker, vi bör debattera med SD
Kyrkan och Sverigedemokraterna posted by Vitekrist @ 5:21 AM  
6 Comments:
  • At Tuesday, August 12, 2008 at 7:20:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Nu är det faktiskt så att det är de politiska partierna som släppt in SD i kyrkomötet. Om kyrkan istället fått vara självbestämmande och inte styrd av partipolitik hade SD aldrig fått något inflytande.

     
  • At Tuesday, August 12, 2008 at 7:27:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Det är kul att du är sd-positiv! Dock verkar du ha missuppfattat det här med främlingsfientlighet. Det är bara en politiskt korrekt floskel som etablissemanget använder mot sd. Den är inte sann. Sd bygger sin politik på invandringskritik istället, det vill säga kritik mot det mångkulturell och det muslimska samhället - vilket en hel del invandrare också instämmer i:

    http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html

    Nineve: Staten och kyrkan borde inte ha separerats från första början, tycker jag.

     
  • At Tuesday, August 12, 2008 at 7:28:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    "Mångkulturella" ämnade jag skriva.

     
  • At Tuesday, August 12, 2008 at 8:47:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Nineve,

    Jag trodde det var väljarna som släppte in Sverigedemokraterna?

     
  • At Tuesday, August 12, 2008 at 1:07:00 PM PDT, Anonymous Anonymous said…

    vitekrist nej det är det partipolitiska system som framföralt S inte velat rucka på som släppt in SD. Utan ett partipolitiskt system kan givetvis inte ett politiskt parti ta sig in i ledningen.

    Tobias Kyrkan och staten var från första början separerade. Varför skulle vi kristna acceptera att vara styrda av staten?

     
  • At Monday, August 18, 2008 at 10:55:00 PM PDT, Blogger Rolf said…

    Staten ska inte styra kyrkan nu. Tidigare när staten var kristen och dess ministrar utåt tog en kristen inställning var det rätt. Ett kristet land hade ett kristet styrelseskick. Det gäller inte i dag. Flera ministrar har öppet sagt att de inte är medlemmar av svenska kyrkan. Stat och kyrka passar inte längre ihop. Delningen var rätt.

     

Post a Comment

<< Home
 
Jag har inte kommit för att sända frid, utan svärd. Matt 10:34
Vitekrist skräckhjälm
Previous Post
Archives
Psaltaren 110

Din makts spira skall Herren utsträcka från Sion, du skall härska mitt ibland dina fiender.

Villigt kommer ditt folk, när du samlar din här. I helig skrud kommer din unga skara framgent inför dig, som daggen kommer ur morgonrodnadens sköte.

Herren har svurit och skall inte ångra sig: Du är en präst till evig tid efter Melki-Sedeks sätt.

Links