VITEKRIST
Saturday, April 12, 2008
Ge en medalj till busschauffören
En busschaufför försvarade sig mot ett gäng bråkstakar. I tumultet blev en av bråkstakarnas kompisar knivskuren i armen av busschauffören. Busschauffören blev gripen av polis. Hur tänker polis och åklagare i detta fall? Risken för att busschauffören skulle sticka från landet eller förstöra bevis är ju obefintlig.

Den knivskurne kompisen hade inte deltagit i bråket på bussen. I USA hade kompisen räknats som skyldig. Jag tycker även att kompisen definitivt får skylla sig själv. Om han hänger i hop med gangsters så får han räkna med att råka illa ut. "Far inte vilse: För goda seder dåligt sällskap är fördärv."(1Kor15:33) Jag hade förmodligen gjort samma sak som busschauffören. Busschauffören borde ha medalj för rådighet inte bli gripen för grov misshandel.

De flesta människor står bara och ser på när buset sätter igång. Heder åt denna busschufför.


Källa:
Busschaufför knivhögg passagerare
Ge en medalj till busschauffören posted by Vitekrist @ 12:47 AM  
15 Comments:
  • At Saturday, April 12, 2008 at 1:06:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Det är tankeväckande, tycker jag, att busschaufförerna kör omkring knivbeväpnade. Men jag är inte den som ska rekommendera dem att smida om knivarna till ... ja, t ex örhängen.

     
  • At Saturday, April 12, 2008 at 1:07:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Man behöver knappast vara en kristen dåre för att hålla med om att chauffören hade rätt att försvara sig. Jag har själv kört taxi och hade alltid en stilettbatong i fickan, vilken jag tack och lov slapp använda. Poängen är att jag hade blivit åtalad för olaga vapeninnehav om jag använt den mot en rånare medan denne sluppit undan med en vecka på Råby om hen varit under 35, eller på sin höjd fått dagsböter. Om inte rätten till självförsvar utökas, om inte domstolarna börjar utnyttja hela straffskalan även i fall som inte rör illegala droger, då har vi snart medborgargarden och kristna facsistdårar som drar runt på gatorna för att "hålla ordning", ungefär som i Tyskland, Italien och Spanien på 30-talet.

    /Taximannen

     
  • At Saturday, April 12, 2008 at 1:24:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Jag är inte facist. Kristen är jag och ordning på gatorna vill jag ha.

    Jag drar gärna runt på gatorna predikar Vitekrist och stämmer buset i bäcken.

    Medborgargarden är inte bra men vad ska vi göra när inte rättsstaten räcker till?

    /VITEKRIST

     
  • At Saturday, April 12, 2008 at 3:07:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At Saturday, April 12, 2008 at 5:47:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Bara en svag stat ger sig på de svaga, dvs de som försöker själv försvara sitt liv och sin egendom nu när staten inte kan göra det.
    Den starke, dvs förbrytarena, får frispel.
    Staten känner sin heder kränkt och ger sig på den som gör något åt otryggheten.

     
  • At Wednesday, August 12, 2009 at 10:08:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Stämmer bruset i bäcken? Ja, på sant Ansgars-manér, så har du säkert kraften att helt utan våld eller tvång få folk att göra vad du vill. Eller så kanske du är Abraham Angermannus ättling, "Jesus Gunslinger" fo´real nigga!

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 4:37:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Vad som får mig att "tro" att du är främmande för våld, är att du är en fjant. Det räcker inte med att sjunga psalm 110 för att verklighetens mörka makter skall vika hädan, och något mer än så är du inte kapabel till.

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 10:34:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Jag är inte intresserad av sång utan av vad Gud säger.

    Han säger att du behöver bli frälst. Han älskar dig.

    //VITEKRIST

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 11:31:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Vad synd att det inte är en ömsesidig kärlek då. Och eftersom du säger dig vara vitekrist, dvs. hans son - så kanske du kan förklara det för honom.

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 11:48:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Hur hittade du hit? Jag kan inte tänka mig att du är intresserad av Vitekrist.

    //VITEKRIST

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 11:52:00 AM PDT, Blogger Winther said…

    Jag skulle tro att han googlade nog på mitt namn av någon anledning eller gjorde en whois.

     
  • At Thursday, August 13, 2009 at 11:58:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Jag tror det är en släkting till dig David.

    // VITEKRIST

     
  • At Sunday, August 16, 2009 at 2:30:00 AM PDT, Blogger Winther said…

    Hmm, nu blev han tyst. Du kanske har rätt. Men mina hedniska släktingar är betydligt mer sofistikerade och kan exempelvis stava.

     
  • At Thursday, September 3, 2009 at 11:22:00 AM PDT, Anonymous Anonymous said…

    Nja, Han hörde av sig en gång till men jag raderade det eftersom inlägget innehöll svordomar.

    // VITEKRIST

     
  • At Thursday, September 3, 2009 at 11:26:00 AM PDT, Blogger Winther said…

    Bra - håll dem i kort koppel!

     

Post a Comment

<< Home
 
Jag har inte kommit för att sända frid, utan svärd. Matt 10:34
Vitekrist skräckhjälm
Previous Post
Archives
Psaltaren 110

Din makts spira skall Herren utsträcka från Sion, du skall härska mitt ibland dina fiender.

Villigt kommer ditt folk, när du samlar din här. I helig skrud kommer din unga skara framgent inför dig, som daggen kommer ur morgonrodnadens sköte.

Herren har svurit och skall inte ångra sig: Du är en präst till evig tid efter Melki-Sedeks sätt.

Links