VITEKRIST
Saturday, September 4, 2010
Pappa är god
E-MAIL FRÅN EN ARABISK STUDENT TILL SIN PAPPA



Kära Pappa
Berlin är en underbar stad, människorna är vänliga och jag trivs verkligen här, men pappa, jag skäms lite över att komma till colleget i min äkta-guld Ferrari 599GTB när alla mina lärare och många av mina skolkamrater åker tåg.
Din son Nasser























Min Älskade son

Tjugo millioner US dollar har nyss överförts till ditt konto.
Var snäll och sluta skämma ut oss.
Åk och köp dig ett tåg du också.

Älskar dig. Pappa










_____________________________________________________

Jag skrattade gott när jag fått detta per email. Det fick mig att tänka på Gud som är min fader. Han skickar också 20 milllar om vi ber om det.

Tyvärr så finns det ibland hinder att ta emot Guds goda gåvor. Och de hindren får vi arbeta på för att få bort. Det kan vara synd, inte nödvändigtvis din egen utan andras synd som ligger i vägen. Djävulen sänder sina demoner för att lägga hinder i vägen för att ta emot gåvorna.

Vi får be bort dem och jobba på våra själars frälsning.
Pappa är god posted by Vitekrist @ 3:06 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
Jag har inte kommit för att sända frid, utan svärd. Matt 10:34
Vitekrist skräckhjälm
Previous Post
Archives
Psaltaren 110

Din makts spira skall Herren utsträcka från Sion, du skall härska mitt ibland dina fiender.

Villigt kommer ditt folk, när du samlar din här. I helig skrud kommer din unga skara framgent inför dig, som daggen kommer ur morgonrodnadens sköte.

Herren har svurit och skall inte ångra sig: Du är en präst till evig tid efter Melki-Sedeks sätt.

Links